قرآن کریم.
اخوت، احمدرضا (۱۳۹۲). دورههای رشد تفکر اجتماعی؛ پیش از تولد تا تکلم. نشر قرآن و اهلبیت نبوت(ع).
اخوت، احمدرضا (۱۳۹۳). فرایندشناسی رشد. نشر قرآن و اهلبیت نبوت(ع).
اخوت، احمدرضا (۱۳۹۸ الف). با کودکان خود طیب سخن بگوییم؛ ویژه محققان کودک. نشر قرآن و اهلبیت نبوت(ع).
اخوت، احمدرضا؛ ادیب، مریم (۱۳۹۸ ب). سند بایستههای کودک طیب. نشر قرآن و اهلبیت نبوت(ع).
اخوت، احمدرضا؛ فیاض، فاطمه (۱۳۹۵). کتاب مهارتهای تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیبگزینی. نشر قرآن و اهلبیت نبوت(ع).
قائمیمقدم، محمدرضا؛ نوذری، محمود؛ داوودی، محمد؛ آذربایجانی، مسعود (۱۳۹۴). بررسی مراحل تحول براساس منابع اسلامی. روانشناسی و دین، ۸(۴)، ص۲۳-۴۲.
محمدی، مسعود؛ ویسی رایگانی، علیاکبر؛ جلالی، رستم؛ قبادی، اکرم؛ عباسی، پروین (۱۳۹۷). شیوع اختلالات رفتاری در کودکان ایران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۲۸(۱۶۹)، ص۱۸۱-۱۹۱.
مصطفوی، حسن (۱۳۶۸). التحقیق فی کلمات القرآن الکریم. بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
Atin, F., Punaji, S., Dedi, K. & Henry, P. (2024). Development and validation of assessment tools for literacy and numeracy skills in early childhood education. International Journal of ADVANCED AND APPLIED SCIENCES, 11(5), p. 200–208.
https://doi.org/10.21833/ijaas.2024.05.022
Berk, L.E. (2018). Development through the lifespan. 7th ed. Pearson Education.
Conti-Ramsden, G. & Durkin, K. (2012). Language Development and Assessment in the Preschool Period. Neuropsychology review, 22(3), p. 263–274.
https://doi.org/10.1007/s11065-012-9208-z
Hulme, C., Snowling, M.J., West, G., Lervåg, A. & Melby-Lervåg, M. (2020). Children’s language skills can be improved: lessons from psychological science for educational policy. Current Directions in Psychological Science, 29(4), p. 372–377.
https://doi.org/10.1177/0963721420935515
Iverson, J.M. (2010). Developing language in a developing body: The relationship between motor development and language development. Journal of Child Language, 37(1),
p. 229–261.
Juwariah, T., Suhariadi, F., Soedirham, O., Priyanto, A., Setiyorini, E., Siskaningrum, A., Adhianata, H. & Fernandes, A.D.C. (2022). Childhood adversities and mental health problems: A systematic review. Journal of Public Health Research, 11(3).
https://doi.org/10.1177/22799036221106613
Lindquist, K.A., MacCormack, J.K. & Shablack, H. (2015). The role of language in emotion: predictions from psychological constructionism. Frontiers in Psychology, no. 6, p. 444. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.00444
Miller, P.H. (2022). Developmental theories: Past, present, and future. Developmental Review, Vol. 66. https://doi.org/10.1016/j.dr.2022.101049
Okoli, C. & Pawlowski, S.D. (2004). The Delphi method as a research tool: an example, design considerations and applications. Information & Management, 42(1), p. 15–29.
Overton, W.F. & Molenaar, P.C.M. (2015). Handbook of child psychology and developmental science. 7th ed. John Wiley & Sons, Inc.
Owens, R.E. (2020). Language Development: An Introduction. 10th ed. Pearson Education.
Qodirova, O.M. (2024). Basic concepts and preliminary concepts of developmental psychology. American Journal of Social Sciences and Humanity Research, 4(8), p. 297–299.
https://doi.org/10.37547/ajsshr/volume04issue08-22
Rao, N., Sun, J., Pearson, V., Pearson, E., Liu, J., Constas, M. A. & Engle, P.L. (2013). Is parenting important for the development of young children in China? Child Development, 84(6), p. 1888–1906.
Sacco, R., Camilleri, N., Eberhardt, J. & et al. (2024). A systematic review and meta-analysis on the prevalence of mental disorders among children and adolescents in Europe. European Child & Adolescent Psychiatry, no. 33, p. 2877–2894.
https://doi.org/10.1007/s00787-022-02131-2
Skulmoski, G.J., Hartman, F.T. & Krahn, J. (2007). The Delphi Method for Graduate Research. Journal of Information Technology Education: Research, 6(1), p. 1–21.
Snowling, M.J. & Hulme, C. (2021). Annual Research Review: Reading disorders revisited - the critical importance of oral language. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 62(5), p. 635–653. https://doi.org/10.1111/jcpp.13324
Weitzman, C. & Wegner, L. (2015). Promoting optimal development: screening for behavioral and emotional problems. Pediatrics, 135(2), p. 384–395.
https://doi.org/10.1542/peds.2014-3716
Wisudaningsih, E.T. (2024). Histori psikologi perkembangan dan teori perkembangan anak. BAHTSUNA: Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 6(1), p. 68–76.
https://doi.org/10.55210/bahtsuna.v6i1.455
World Health Organization (2021). Child health.
URL= https://www.who.int/health-topics/child-health#tab=tab_3