- قرآن کریم.
- اخوت، احمدرضا. (1392). دورههای رشد تفکر اجتماعی: رشد، پیش از تولد تا آغاز تکلم؛ دوره ظهور ولایت و تأدیب. تهران: قرآن و اهلبیت نبوت
- اخوت، احمدرضا. (1394). تدبر در هستی: تدبر در کتاب. تهران: قرآن و اهل بیت نبوت :.
- اخوت، احمدرضا. (1396). با کودکان خود طیب سخن بگوییم. تهران: قرآن و اهلبیت نبوت.
- اخوت، احمدرضا. (1398). سند بایستههای تربیت کودک طیب. تهران: قرآن و اهلبیت نبوت.
- اخوت، احمدرضا.، و افشار، سمیه. (1398). تفکر امی: پایهایترین توان دریافت حقایق. تهران: قرآن و اهلبیت نبوت.
- بازرگان هرندی، عباس. (1401). کتاب مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
- پدرامنیا، اکرم. (1386). روانشناسی خواندن و ترویج کتابخوانی. تهران: قطره.
- پولادی، کمال. (1387). رویکردها و شیوههای ترویج خواندن. تهران: موسسه فرهنگی هنری پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.
- راغب اصفهانی، حسین بن محمد. (1412). ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ القرآن. ترجمه و تحقیق همراه با تفسیر لغوی و ادبی قرآن از غلامرضا خسروی حسینی. (1383). تهران: المکتبه المرتضویه لاحیاء آثارالجعفریه.
- سلطانی، پوری.، و راستین، فروردین. (1381). دانشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. تهران: فرهنگ معاصر.
- طباطبائی، سیدمحمدحسین. (1374). ترجمه تفسیر المیزان. ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
- عبدالباقی، محمد فواد. (1399). المعجم المفهرس الفاظ القرآنالکریم. قم: ژکان.
- قرشی، علیاکبر. (1386). قاموس قرآن. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- مصطفوی، حسن. (1397). التحقیق فی کلمات القران الکریم. تهران: مرکز نشر آثار علامه مصطفوی.
- نورتون، دونا. (1382). شناخت ادبیات کودکان: گونهها و کابردها از روزن چشم کودک. ترجمه منصوره راعی و دیگران. تهران: قلمرو.
- Alejandre, Julius. C., & Lynch, Marry. (2020). “Kids Get in Shape with Nature”: A Systematic Review Exploring the Impact of Green Spaces on Childhood Obesity. Journal of nutritional science and vitaminology, 66(Supplement), S129-S133.
- Bergman Deitcher, Debora., Aram, Dorit., & Adar, Gali. (2019). Book selection for shared reading: Parents’ considerations and researchers’ views. Journal of Early Childhood Literacy, 19(3), 291-315.
- Breitfeld, Elise., Potter, Christine. E., & Lew-Williams, Casey. (2021). Children Simultaneously Learn Multiple Dimensions of Information during Shared Book Reading. Journal of Cognition and Development, 22(5), 744-766.
- Fueyo, Judith. A. (1991). Reading" literate sensibilities": Resisting a verbocentric writing classroom. Language Arts, 68(8), 641-648.
- Golden, Joanne. M., & Gerber, Annyce. (1990). A semiotic perspective of text: The picture story book event. Journal of Reading Behavior, 22(3), 203-219.
- Gureje, O., Uwakwe, R., Oladeji, B., Makanjuola, V. O., & Esan, O. (2010). Depression in adult Nigerians: results from the Nigerian Survey of Mental Health and Well-being. Journal of affective disorders, 120(1-3), 158-164.
- Hadley, Elizabeth. B., & Dickinson, David. K. (2019). Cues for word-learning during shared book-reading and guided play in preschool. Journal of child language, 46(6), 1202-1227.
- Jendrek, Margaret. P. (1993). Grandparents who parent their grandchildren: Effects on lifestyle. Journal of Marriage and the Family, 609-621.
- Karimzadeh, Mansoureh., Rostami, Mohammad., Teymouri, Robab., Moazzen, Zahra., & Tahmasebi, Siyamak. (2017). The association between parental mental health and behavioral disorders in pre-school children. Electronic physician, 9(6), 4497.
- Language and Emotion: An international handbook (2022).edited by Gesine Lenore Schiewer, Jeanetee Altarriba, Bee Chin Ng. Volume 2. Germany: De Gruyter.
- Louv, Richard. (2009). Do our kids have nature-deficit disorder. Educational Leadership, 67(4), 24-30.
- Lubis, Romaida. (2018). The progress of students reading comprehension through wordless picture books. Advances in Language and Literary Studies, 9(1), 48-52.
- Meek, Margaret. (1998). How texts teach what readers learn. Exeter, England: Thimble Press.
- Mutha, Pratik. K., Haaland, Kathleen. Y., & Sainburg, Robert. L. (2012). The effects of brain lateralization on motor control and adaptation. Journal of Motor Behavior, 44(6), 455-469.
- Neumann, Michelle. M. (2020). Teacher scaffolding of preschoolers’ shared reading with a storybook app and a printed book. Journal of Research in Childhood Education, 34(3), 367-384.
- Pentimonti, J. M., Bowles, R. P., Zucker, T. A., Tambyraja, S. R., & Justice, L. M. (2021). Development and validation of the Systematic Assessment of Book Reading (SABR-2.2). Early Childhood Research Quarterly, 55, 201-213.
- Platt, Rheana., Williams, Sara. R., & Ginsburg, Golda. S. (2016). Stressful life events and child anxiety: Examining parent and child mediators. Child Psychiatry & Human Development, 47(1), 23-34.
- Schilling, Elizabeth. A., Aseltine, Robert. H., & Gore, Susan. (2007). Adverse childhood experiences and mental health in young adults: a longitudinal survey. BMC public health, 7(1), 1-10.
- Scholastic Inc. (2019). Kids & Family Reading Report™. 7th Edition. Finding Their Story. Available in https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED594490.pdf
- Srivastava, Prachi., & Hopwood, Nick. (2009). A practical iterative framework for qualitative data analysis. International journal of qualitative methods, 8(1), 76-84.
- Sudaryat, Yayat., Nurhadi, Jatmika., & Rahma, Rosita. (2019). Spectral topographic brain mapping in EEG recording for detecting reading attention in various science books. Journal of Turkish Science Education, 16(3), 440-450.
Turker-Biber, Belma., Akinci-Cosgun, Aysegul., & Aydin-Bolukbas, Feyza. (2021). Examination of Mother-Child Math Talks' Content and Process during Shared Book Reading. International Journal of Educational Methodology, 7(3), 501-515.